Sunday, May 20, 2012

iklan "gegetah cinta" ;-P

assalammualaikum.

alhamdulillah. berkesempatan juga nak update blog. ;) tadi sewaktu aku baca surat2 khabar lama., lama tak lama lah, dalam minggu lepas punya.aku ternampak satu iklan produk kesihatan ni. tak tahu nak cakap apa. speechless. ;-p cuba korang tengok.


dia punya nama produk pun dah funny. "gegetah cinta". tapi, tak apa lah, hak masing2 lah kan nak letak nama produk apa, nak2 itu adalah produk khas utk hubungan suami isteri, so kena lah related kan. ;-P dia punya penerangan tentang produk tu pun dah cukup JELAS dan buat kita faham dah itu produk apa. haha. 

Bagi aku, itu tak ada masalah. kata jual produk untuk hubungan intim suami isteri kan, so, maklumat pun mesti lah pasal tu juga. lagi satu, nak tarik pelanggan, kena lah pandai 'ayat'. hahaha. tapi, aku kurang setuju dengan gambar model dalam iklan ni. ada dua perkara yg aku rasa dorang tak alert. pertama, aksi model perempuan tersebut jelir lidah, kedua, sebab dia bertudung. bagi aku lah, kurang kena dan nampak kurang sopan. kalau tak pakai tudung tu, aku fikir boleh la kut nak consider dia jelir lidah. hahaha.

lagi satu, quotation kat sebelah model tu. hahahaha! sumpah kelakar baca. ;D malu pun ada baca. rasa nya tak perlu lah nak sebut benda2 macam tu. ;-P tapi, mungkin tu cuma ayat yg saja2 direka oleh dorang supaya nak menguatkan lagi produk dorang. haha. macam2 sekarang ni. idea semakin kreatif, semakin annoying pun hado. ;-p but, tak apa lah kan. produk tu pun diiklankan dlm surat khabar. so, rasanya tak ramai la kut budak2 yang baca. kalau buat front page, haaa.... itu mengundang. ;P


sekian.

3 comments:

Lany Azman said...

hahahahhaha dia datang lagiiiii :D

mama aini said...

assalam syue..he2x..macam2 cara diaorg nak lariskan produk..kadang2 mama malu nak baca..

Nora Karim said...

pelik sekarang ni... paper pun nak cari iklan... biar la yang bersesuaian dengan market target... ni asal untung je... sabar jek la...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...