Thursday, April 19, 2012

HARD time

kalau boleh diputarkan balik waktu. aku nak jadi kanak-kanak balik. tak ada masalah, tak ada apa yg boleh difikirkan, hanya tahu untuk bermain & berseronok. ;)



Betul kata mak dan abah kita kan. "Bila kau dah besar nanti, baru kau tahu macam mana susah & peritnya kita nk tempuh kehidupan." masa tu, alaa... lambat lagi nak besar.. 


Bila kita di bangku sekolah, mak dan ayah kita selalu pesan, "belajar rajin2, nanti bila dah besar, boleh jadi orang yg berguna, masa depan pun cerah." tapi masa tu apa yg kita fikir cuma nak seronok, nak ikut kawan2.


Now, bila dah besar. Baru kita rasa yg kata2 tu semua memang 100% ada kebenarannya. ;) aku sendiri, bila fikir. Ya Allah.. menyesalnya tak dengar cakap mak abah dulu. menyesalnya bla... bla... bla.... hah! amikaw. boleh list down berapa banyak yg kita menyesal kan. -____-


Kalau nasi dah jadi bubur. apa lagi yg kita boleh buatkan? selain lebih menginsafi dan letak satu azam baru dalam diri. macam insan ini sendiri. haishh.. tak payah cakap lah. kalau lah aku mampu taip satu persatu apa yg aku sgt kesali selama 22 tahun hidup kat muka bumi ALLAH ni, aku dah taip dah. Tapi, aku sendiri rasa malu dgn diri sendiri. apatah lagi nak berkongsi dgn korang semua. Lagi lah teman malu. -___-"


Bila difikirkan, sekarang ni usia aku 22 tahun. seawal usia yg macam ni pun aku dah tak mampu nak harung dugaan hidup aku. Mak dan abah lah kekuatan aku sekarang. kalau nak dibentangkan macam mana lah perasaan aku sekarang ni, seminggu pun belum tentu dapat habis kan. ;-p


memang betul kata org, ramai mana pun kawan yg kita ada disekeliling, syg mana pun bf kita pd kita, mak dan abah juga lah insan yg paling faham naluri hati kita. ;') semoga hati ini lebih tabah dan tidak putus asa utk mengharungi masalah yg berbakul- bakul ni. hehehe. sekian..

p/s: percayaa.. pada diriii.. dgn harapan dan... keyakinan........




Things will get hard and it is perfectly

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...