Thursday, April 19, 2012

Pandangan Dr Fazley isu kemenangan Aron Aziz

Heboh bila Zed Zaidi mempertikaikan kemenangan AA dlm ABPBH minggu lepas. Ada yg setuju dgn kata2 naib pengerusi persatuan seniman ini, dan ada juga yang menghentam tindakan ZZ kerana tidak bersikap professional. 

Aku tertarik dgn pandangan yg diberikan oleh Dr Fazley tentang isu ini di dalam surat khabar sinar harian semalam. 

"Kita perlu selak sejarah dulu, hampir 80% pelakon di era jln ampas adalah berasal daripada singapura. Sepatutnya kerakyatan tidak harus menjadi isu utama, kerana bakat harus jadi kayu ukur seseorang. jgn jadikan kerakyatan sebagai benteng mereka tunjukkan bakat. sebagai contoh, datuk siti nurhaliza turut dikenali di singapura dan indonesia, malah kehadiran kita di negara itu tidak pernah dipersoalkan,. Malaysia dan Singapura adalah bangsa serumpun, dan rakyat asia. kenapa perlu dibangkitkan hal ini jika kita sama2 menggunakan bahasa yg difahami apatah lagi berjiran."


antara pandangan artis lain,

"bukan sahaja rakyat singapura yg cipta nama di malaysia, malah rakyat malaysia pun ada berjaya di Kota Singa, termasuklah lagenda kita Allahyarham Tan Sri P Ramlee...."

so, pandai2 la kita menilai mana yg relevan dan yang tidak ya. ;) apa2 pun, pujian harus diberikan kpd ZZ, sebab berani menegakkan pandangannya sendiri. but, apa kata ZZ selesaikan dulu isu lambakan artis indonesia ke malaysia. rasanya isu ni dari dulu dah berlaku, tp kenapa tak dipertikaikan? ;)

sekian.



gamba tak ada motip. hewhewhew.

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...