Thursday, September 15, 2011

spontaneous thursday # 7 : TERTinggal Bibik dalam kereta

Makcik: Kak, mana bibik akak, dah lama tak jumpa dia.?

Mak: (sambil tolong buat air) ade.. kat hall tu.. dgn syuhaidah & apis, makan la tu kut..

Makcik: yeke? tadi mase E hantar makanan kat hall, E tak nampak pun dia??

Mak: eh! ada lah! ( terus pergi hall)

aku & abang sedang asyik melantak kuih raya.

Mak: apis! adik! mana tuminah?? (panggilan bibik)

aku & abang: mana tahu! bukan dgn mak ke???

Mak: astarfirllahullazzim!! apis! adik! tuminah dalam kereta!!! pergi tengok cepat!!! macam mana korang boleh lupa dia dalam kereta???!!

kabut ayam aku pergi kat kereta selamatkan orang gaji ku yang tertinggal dalam kereta. hahahahaha!! bukak2 pintu, dah kepanasan tuminah! hahaha! nasib malam, kalau siang, alamat arwah bibik aku tu, dah lah tak reti bukak pintu kereta! haha

bila mak tanya kenapa tak call mak bagitahu? nak tahu dia jawab apa?
" saya ingat ibu emangnya enggak mahu saya mahu di dalam, jadinya, saya diam aja."

hahahaha! sengal juga bibik aku ni! jgn cakap satu rumah ketawakan dia. dalam setengah jam juga lah kitorang terlupa dia dalam kereta. haha. !

p/s: ni boleh kategori spontaneous thur ke?? haha. lantok lah.. ;p

6 comments:

bella luna said...

haha,tak patut betul tinggalkan bibik lam kete,sib baik skjap je,lau tak,alamatnya ke icu la bibik tu,hehe

SyuE said...

bella: haha. siyes terlupe dye ade skali. ;p

bella luna said...

hehe,sib baik bibik tu tak reti saman,lau tak,haaa,habis la syue,hehe

MaMa AiNi said...

ha2x...panjang umur bibik syue tu !!..ada juga bibik yg lurus bendol camni ek?..tapi kebanyakan bibik yg family & kwn2 mama ceta semuanya..akal panjang & kaki kelentong..hu2x..

si kiut lavender said...

syue boleh terlupa mesty sebab d0k pk makan ja kan...abeh lupa kat org blakang..heee

SyuE said...

bella: haha. dye baik. tu sbb tak saman. kiki

mama: tu la mama. dye ni lurus ckit orangnyee. haha

lavender: ;p tawu xpe! mkn mee sampai abes baru teringat dye, tu pun nasib mak tnye. haha

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...