Tuesday, July 26, 2011

karutan terunggul #1



wordless wednesday, spontaneous thursday. kali ni, wa buat wa punya sendiri, 'karutan terunggul'. ada masalah? kalau ada masalah, sila lah visit blog lain ye. ;) tujuan? suka hati wa lah nak buat apa, ni blog wa. ;p tapi 'karutan terunggul' ni diabadikan bila aku dah tak ada langsung idea nak karut apa kat sini. jadi, aku karut ikut suka aku je lah. apa je yang tengah duk bermain dalam kepala otak wa ni, wa taip je. okai.

ohya, selamat datang kpd stalker terunggul. semoga kalian gumbira membaca karutan aku ini kali. ;) kpd, kawan2 blog yg sudi menjengah blog insan ini. TQ so much! kite syg awk lah! ;) ♥ ( see..? memang seswai dgn title 'karutan', sebab aku pun tak faham apa aku merepek ni)

dalam hidup aku, perkara pertama: family, 2nd Bf, 3rd, kawan. korang?? family is everything to me. Especially, tuan presiden & master chef aku. mereka segala2nya bagi insan ini. mereka dah banyak berkorban untuk insan rakus ini. jadi, sebab itu, aku paling PANTANG kalau sesiapa je yang sentuh nama 'mak bapak' aku. ;) paling pantang kalau korang sentuh nama 'mak bapak' aku dgn label kn mereka sebagai parents yang tak reti nasihatkan anak, atau dalam bahasa JELAS, tak reti ajar anak. fuhh, wa memang cannot go dgn manusia serupa ini. 


kalau LU ada masala, LU kasik bincang sama wa elok2. jangan suke hati nak pancung nama mak bapak wa lak. ( ini sume terpengaruh KL gangster ar ni, ayat nak gangster) tak kire la ko ni ada kaitan dgn family aku ke, kawan aku ke, aku peduli apa. ;) tapi, aku bukan jenis nak SERANG bagaii. aku akan buat dengan cara halus. ;) masa tu, ko nak terasa ke, ape ke, bukan masala aku. DONE.




ohya, sekarang ni, insan ini dah rajin membaca buku. aku pun tak tahu celah mana aku dapat spirit nak baca buku bagai ni. mungkin dari master chef aku la ni.duk follow2 beliau pergi kedai buku, aku pun dah TERfollow sekali. buku pertama yg aku beli untuk hobi TERbaru aku kalini.. jeng jeng jeng.... tarrrraaa.......! "Why men dont listen and women cant read maps'. oh, jgn salah sangka, sesungguhnya insan ini buta ENGLISH jugak. title je english, tapi edisi bahasa melayu punya. ;p memang lah aku rajin nak baca dlm english ni. kena hired tukang translate kalau gitu. ;) baru baca pengenalan. ;p



semalam, baru lepas sekolah kan mr wan chaii nan satu tu. ♥ menyekolahkan beliau agar memahami isi hati, limpa dan segala bagai tentang jiwa perempuan yang halus mulus. secara kasar, beliau memang seorang yang senang dibawa 'open table', tapi untuk beliau praktikkan, insan ini memerlukan ketahanan mental & fizikal yang KEBAL bagi menjayakannya. semoga insan ini terus kental & power dalam melayani karenah super duper kering nak mampuih beliau itu. ( titis air mata) ;p


LAST, but not least ( omputeh la sikit), insan ini sgt TERuja melihat style hijab hana tajima. BERulang kali aku try nak buat macam beliau, tapi misi gagal. ada sekali tu, berjaya, tapi rasa , macam tak seswai dengan insan ini. tapi, menurut kata chef master, aku kena try pakai depan kawan2 atau mr wan chai, then tengok apa respon dorang. kalau dorang cakap ok, maka insan ini boleh lah meneruskan hasrat utk memakai ala2 hana tajima. ( tangan atas bahu, mata pandang atas) oleh itu, untuk keberangkatan aku ke kuantan esok, aku akan Coba memakai style ini. jiwa kena kental, sebab nanti kalau kena gelak, wa rilek je. ;p ( mood: cuak) 

baiklah, sekian dari saya. adioss..

p/s: credit to sarah muhaimi yg sudi share tutorial tukar background blog, kalau nak tahu, beliau sekarang rajin update blog tentang tutorial blog, nak ni link blog dia - http://sarahmuhaimi.blogspot.com/ ♥ TQ sarah! ;)





No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...