Friday, July 8, 2011

*** for transformers 3 dark of the moon

;) actually, aku tak berapa nak minat sangat transformers ni. since transformers 1 pun aku tak pernah nak layan. tapi, disebabkan  wan chai nak sangat tengok, tengok je lah.

aku tak berapa nak faham sangat, sebab subtitle terlau cepat nak mampuih, al-maklumlah, wa ni bukan lah power dlm english. so, nak faham sebijik2 apa dorang cakap, memang lah TERnganga-nganga aku dikerjakan. ;p tapi, wa tak ada lah bengong sgt sampai tak faham langsung movee ni tentang apa. memandangkan, wa ada tukang penterjemahan kat sebelah wa, jadi wa faham ler juge movee ni pasai pa.

apa yg aku faham sepanjang aku menatap skrin besar tu, transformers ni menceritakan Autobots yang dikepalai oleh Optimus Prime nak buat come back utk pancung  musuh utama beliau iaitu Decepticons. Decepticons ni pun nak buat come back juga sebab dia nak balas dendam atas kekalahan dia masa transformers dulu,kira dia pun nak pancung autobots la, wan chaii la yg bagi tahu ni, kalau TAK, harapan aku nak faham cerita ni. ;p Dalam filem ni, Autobots dan Decepticons telah tergolong dengan pergelutan di ruang angkasa yang sangat berbahaya melibatkan U.S dan Russia.  khidmat Sam Witwicky dan kawan robot dia diperlukan untuk kasik setel kes ni. Last2, mestilah autobots menang. ;)

hah.. macam tu lah fahaman aku bila tgk cerita robot ni. aku bagi 3 *** sebab yg pertama, aku suka tengok robot2 dia, macam2 kaler, & suka part dorang boleh transforms jadi kereta ke robot. hehe. nampak sgt aku ni tak pernah tgk transformers. ;p sebab yg kedua, aku suka hero dia, aku pun tak tahu lah siapa nama dia,ternyata wa ni tak layan hollywood. ;p dan sebab ketiga, aku suka part bila manusia dan robot bersatu padu utk pancung dua biji robot jahat tu. ;) rasa macam best je kalau betul2 terjadi macam tu. hehe.. Maybe kalau aku follow cerita ni dari 1st, aku mesti faham & suka lah kan cerita ni. so, tu sebab lah aku bagi 3 *** je. ;)

overall.. movee dari omputeh ni susah kita nak cakap TAK best,. so, best lah.. cuma macam aku cakap tadi, kalau aku follow dari dulu pasal robot2 ni, mesti aku pun excited macam wan chaii. ;) kalau korang tak faham apa aku cerita tadi, nah, kat bawah ni, aku bagi sinopsis dia, tapi dlm omputeh la. aku rembat kat blastr.com ;)

"The Autobots Bumblebee, Ratchet, Ironhide and Sideswipe led by Optimus Prime, are back in action, taking on the evil Decepticons, who are determined to avenge their defeat in 2009's Transformers Revenge of the Fallen. In this new movie, the Autobots and Decepticons become involved in a perilous space race between the U.S. and Russia, and once again human Sam Witwicky has to come to the aid of his robot friends. There's new characters too, including a new villain in the form of Shockwave, a longtime Transformers character who rules Cybertron while the Autobots and Decepticons battle it out on Earth."



p/s : sabtu ni pergi ilham resort. yeay! ;)

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...